Pierwsze wrażenie jest najważniejsze
Zdecydowana większość klientów kupując usługę logistyczną kieruje się „sympatią” do przedstawiciela handlowego danej firmy. Zdarza się, że doświadczony handlowiec jest w stanie „oczarować klienta”. Ten wówczas podpisuje nową umowę na wysyłki swoich paczek, często rezygnując z usług firmy logistycznej, z którą wcześniej współpracował.
W toku współpracy
Naturalne jest to, że podczas współpracy pojawiają się pewne problemy lub zadania do rozwiązania. Handlowiec, który pozyskał klienta, zazwyczaj jest również jego opiekunem i by go nie stracić dokłada wszelkich starań, aby pomóc klientowi rozwiązać problem. W ten sposób zacieśnia swoją współpracę z klientem i buduje relacje na przyszłość. Tym samym, w sytuacji wzrostu cen lub zachwiania terminowości usług logistycznych, względy emocjonalne mogą wziąć górę nad czystym rachunkiem ekonomicznym, skłaniając klienta do trwania w tym niekorzystnym układzie.
Zmiana handlowca
Problemem w branży TSL może być nie tylko pewna stałość w relacjach, ale również ich ciągła zmiana związana z bardzo wysoką rotacją wśród handlowców. Zdarza się tak, że po odejściu handlowca, klient traci zaufaną osobę do której może się zwrócić ze swoim problemem. Sytuacja ta jest nie tylko niekorzystna dla klienta. Również może rodzić straty po stronie firmy kurierskiej. W efekcie braku profesjonalnego wsparcia ze strony handlowca, klient zyskuje motywację do poszukiwania nowego partnera do dostarczania swoich przesyłek.
Rachunek ekonomiczny vs sympatia do handlowca
A gdyby tak odrzucić wszelkie sympatie oraz przyzwyczajenia i powierzyć wybór firmy kurierskiej obiektywnemu algorytmowi, który w każdej zwyczajnej i kryzysowej sytuacji podpowie nam, jaką firmę wybrać do dostarczania paczek, by wysyłka była najtańsza i dotarła na czas? To nie jest fikcja i fantastyka. Wiele firm już opiera swoje działania na takich właśnie programach. Jednym z nich jest OPTISENDER.
Platforma wysyłkowa z usługą integracji z kurierami
Działanie platformy wysyłkowej OPTISENDER opiera się na rzetelnych wyliczeniach ponieważ kurierzy zintegrowani są z aplikacją po API, czyli bezpośrednio. Po wprowadzeniu danych wysyłki, nadawca otrzymuje natychmiastowe zestawienie wszelkich kosztów dostawy firm kurierskich zintegrowanych z platformą. Dotyczy to w szczególności wielu zmiennych ceny, takich jak np.: opłaty, paliwowe i drogowe, e-toll, opłaty dodatkowe za tereny odległe, za niestandardowe wymiary (np. dłużyce), czy opłaty za przekroczenie wagi. W efekcie firmy zawsze wysyłają swoje towary najtaniej, jak się tylko da. Platforma pomaga więc w podejmowaniu racjonalnych decyzji wysyłkowych, zdecydowanie obniżając dotychczasowe koszty wysyłek w firmie, zgodnie ze sloganem: „najtaniej i na czas”.